COVID19 – helyreállítás tervezése

COVID19 – helyreállítás tervezése

Jelenleg a helyzet nem nevezhető normálnak, abban azonban mindenki egyetért, hogy a kijárási korlátozások részleges vagy teljes feloldásával sem múlnak el a járvány hatásai. A vállalkozásoknak érdemes a hamarosan megjelenő vállalkozási finanszírozási csomagok elemeivel együtt a jövőbeli lehetőségeket átgondolni.

Fenntartható megoldásra koncentrálva szeretnénk lehetőséget biztosítani partnereink számára a COVID19 helyreállítás tervezésben, hogy a megújulásához szükséges feltételeket közösen kidolgozhassuk.

Gondolkozzunk új megközelítésben a COVID19 helyreállítás tervezésekor. Ágazattól függően a vállalatok át akarják majd szervezni a munkacsoportokat és újra kell allokálniuk az erőforrásokat, valamint a munkavállalói programokat. A válság mindig az emberekről szól — és ez így is marad, ezért az Ő egészségük és biztonságuk a legfontosabb.

 

A legtöbb vállalkozás, ágazattól függően, már érzi a változást vagy hamarosan komoly zavarokat fog tapasztalni szokásos üzleti tevékenységéhez képest. Egy vezérigazgatói felmérésben – “A magabiztos vezetők bizonytalan vizeken” – a kitörést 2020-ra az új termékek vagy szolgáltatások bevezetése jelenthette volna a szervezetek számára, amely a vezetők 60%-ánál szerepelt a következő év tervei között. Ugyanebben a felmérésben szerepelt az a kérdés is, hogy a következő 12 hónap során – a felmérés még a koronavírus elterjedése előtt született – cége növekedésének, illetve nyereségességének biztosítása érdekében mit tervez végrehajtani a hatékonyság javítása az érdekében. Akkor a kérdésre a Magyar vezetők 81%-a “Működési hatékonyság javítása” választ adta. Azonban most meg kell határozni, hogy a jelenlegi helyzet hogyan befolyásolja a céges költségvetéseket és az üzleti terveket.

 

Saját tapasztalatunk az, hogy a jelenlegi vészhelyzet és távoli működés során (melyre a Társaságok nagy számban álltak át) a Vállalatok tiszta és átlátható folyamat alapú működése, az egyes folyamatok priorizálása és a kritikus/ kiemelt informatikai rendszerek kiemelt támogatása már elengedhetetlen.

 

Egyre nagyobb mértékű a kiszervezett tevékenységekre történő támaszkodás. Ezért megszűnt a kizárólag belső szervezeti egységeket magában foglaló biztonsági zóna. Az otthoni munkavégzés elrendelésével a munkáltatóknak érdemes figyelni az információ- és adatvédelmi utasítások kidolgozására is, amelyek a segítségével folyamatos és egységes szabályozást biztosítanak a hálózati, felhőalapú és mobileszközök felhasználóinak a vészhelyzet elhárulta után is.

A változás pszichológiája, mert a válság nemcsak fenyegetést,
hanem kiaknázható lehetőséget is jelent

A vezetőknek olyan információra van szükségük a COVID19 helyreállítás tervezés vagy válságkezeléshez, amelyek segítségével képesek – akár prognózis szerűen – látni a különböző területekről érkező megbízható adatokat és információkat. Megmérettetés ez a helyzet a cégvezetők, szakmai vezetők számára is. Az eddig meghozott üzleti döntéseik esetében, most derül az ki, hogy mennyire képes ellenállni a cég a koronavírus okozta gazdasági hatásoknak.

 

1. Folyamatos kommunikáció az érdekelt felekkel.

 

2. Lehetőségek és célok számbavétele.

 

3. Pontos diagnosztika kidolgozása amely segít az összehangolt stratégia kialakításában.

 

4. Pénzügyi szigor bevezetése, – kritikus fontosságú, hogy ezt elemzésekkel mért (hiteles) adatok támasszák alá – mert így mérhető pénzügyi eredményekre alapozva növeli a terv megbízhatóságát, valamint a hitelességét.

 

5. Sebesség, mert aki nem lép az lemarad. A cselekvés hiánya és a valódi információkat tartalmazó kommunikáció elmaradása bizalomvesztéshez vezethet, ami végzetes lehet.

 

6. Az adatokra való támaszkodás és a elemzésekkel is támogatott “reális” világnézet, segít megtalálni a tennivalók a sebesség és a teljesítőképesség közötti kompromisszumot.

 

Oktatási és képzési programunk segítségével a cégvezetők számára olyan adatvizualizációs oktatást nyújtunk, amely segít átlátni a céget és a piacot. Rövid, egyszerű, de elgondolkodtató példákon keresztül mutatjuk be a rendszer lehetőségeit. Lehetőség van az adott cég saját adataira, rendszereire szabott példát is kérni, amennyiben előre megkapjuk az adatokat, hozzáféréseket, és pontos igényeket.

COVID19 – helyreállítás tervezés: Felkészültség, tényalapú megközelítés, érdekeltekkel folytatott hatékony kommunikáció

A, Szinte minden hetedik cégvezető átélt már legalább egy, átlagosan pedig három vállalati válsághelyzetet az elmúlt öt évben. Ezért a válság kezelésén túl annak tényleges hosszútávú hatása ami ebben a jelenlegi helyzetben nehézséget okozhat. Jelenleg senki nem élvez védettséget.

 

A felismeréshez célszerű figyelni a következők alakulását:

1, Pénzügyi/likviditási problémák megjelenése;

2, Versenyképességi/piaci zavar tartóssága;

3, Jogi/szabályozási környezet változása;

4, Kiberbűnözés miatti lehetséges károk nagysága;

5, Vezetőváltás hatása a szervezetre;

6, Ellátási lánc sérülésének a hatása.

 

B, A „válságmenedzsment stáb” tagjait célszerű kijelölni, ugyanakkor úgy tapasztaljuk, hogy ebben a helyzetben már diagnosztikai – személyre szabott teszt vagy oktatás – módszerekkel javasoljuk meghatározni a résztvevők körét. Ezekben a helyzetekben az igazgatósági tagoktól és a vezérigazgatóktól kezdve a jogi és kockázatkezelési területeken dolgozókon át az informatikai osztályig mindenki szívesen vállal valamilyen, a válsághelyzetekkel kapcsolatos szerepet — ideértve a válságra való felkészülést. Azonban ennek a kezelését és az azt követő helyreállítást, már vállalati kockázatkezelés alapon “közös hullámhosszon” együttműködve javasoljuk elvégezni.

 

C, Azonnali “elsősegély alkalmazása”, ami azt jelenti, hogy a további károk bekövetkezésének megakadályozása. Ezek olyan lépések, amelyeket bármely cég akár már most is végrehajthat annak érdekében, hogy a válságból megerősödve kerüljön ki.

 

D, Stabil finanszírozási és forrásokhoz jutás új alapokra helyezése. A vállalkozásoknak érdemes a hamarosan megjelenő vállalkozási finanszírozási csomagok elemeivel együtt ezen lehetőségek is átgondolni. Célszerű kiválasztani az adott célra legmegfelelőbb finanszírozási lehetőséget -ez utóbbi szerencsére a sokrétű lehetőségeknek- lehet, hogy egy részletesebb elemzést igényel.

Biztonsági feladatok és működés optimalizálás hatása az üzletfolytonosságra és a tervezhetőségre

Az információ– és adatvédelmi szempontok betartása a továbbiakban is kiemelten fontosak.  A mostani gyors reagálás során nem biztos, hogy a legfontosabb szempontként érvényesül, azonban szeretnénk felhívni erre a figyelmet.

 

Arra számítunk, hogy a mostani válság alapjaiban fogja megváltoztatni az IT- és vállalati kultúrát. A probléma felismerése mellett kezdjük a helyzet megoldására koncentrálni, mert aki mindezt korábban nem tárta fel, a BCP, DRP teszteléseik jobbára csak a technikai tesztelésekben (és a Felügyeleti szervek követelményeinek kielégítésében) merültek ki (pl.: adatpótlási, átkapcsolási tesztek) a vészhelyzeti kommunikációs szabályokat szinte sosem tesztelték/alkalmazták, a rendszerek felhasználóit nem vonták be a tesztelésekbe, azoknál most számos probléma kerülhet felszínre.

 

1. Gondolják végig mik a szervezet legfontosabb működési szempontból kritikus folyamatai (maximum 5 db!).

 

2. Mindezen folyamatok mely belső szakterületeket, emberi erőforrásokat érintik- és mekkora az a minimális létszám aminek rendelkezésre kell állnia a folyamatok működéséhez.

 

3. A kritikus folyamatok milyen külső szolgáltatókat, beszállítókat érintenek, vagy szükséges ezen külső szervezetek/személyek közreműködése a kritikus folyamatok működéséhez.

 

4. A kritikus folyamatokat milyen informatikai szolgáltatások/rendszerek támogatják (külső szolgáltatások, belső szolgáltatások, szerverek, kommunikációs csatornák, végfelhasználói munkaállomások/mobil eszközök).

 

#OneTeam – A Brightdea Solutions megoldása – #egyuttsikerul

Arra a kérdésre, hogy egy cég megerősödve kerül-e ki a válságból – nem annyira a válság típusától, hanem inkább a válságkezelés sikerétől függ. Úgy véljük, hogy a vállalatok válságkezelési felkészültsége hosszútávú értéket teremt. Véleményünk szerint a jövőben a vezetők és a befektetők ezt a tulajdonságot fontos teljesítménymutatóként fogják értékelni.

 

A koronavírus fertőzés miatt kialakult helyzetek, a munkavállalók mobilitása, a földrajzi távolságok, a rugalmasan alakítható és menedzselhető szervezetek mind hatékonyan és egyszerűen működtethető a csoportmunkát támogató eszközökkel megvalósíthatók. Az üzletmenet-folytonosság menedzsment területén (BCP, DRP) a folyamat alapú és életciklus szerinti megközelítés lesz a nyerő stratégia.

 

Tegyen lépéseket, hogy a gazdasági megújulás és a folyamatos működés biztosítva legyen. Minden okunk megvan azt feltételezni, hogy az üzleti életben a válságkezelési felkészültség jelentősebb szerepet fog kapni. Az Ön cégének átfogó üzleti prioritásai között a fent felsoroltak teljes spektrumában rendelkezünk megoldásokkal. Védje meg cégét és előzze meg a veszteségek kialakulását! Munkatársaink állnak az Ön rendelkezésére – akár #modernworkplace eszközökön keresztül is.

Vegyék fel velem a kapcsolatot


Megértettem és elfogadom az "ADATVÉDELEM" menü alatt leírtakat.

error: Köszöntök, hogy a tartalom felkeltette az érdeklődését. Érdeklődése fontos számunkra, ezért kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot.