Reggelente nincsenek közös beszélgetések és kávézások, nincsenek közös ebédszünetek. Biztosan hiányoznak azok az alkalmak, amikor kötetlenül lehet megosztani egymással a tapasztalatokat és az együttműködést, csapatszellemet építő információkat.
Virtuális tér: hogyan lehet összhangban a szervezet igényeivel?
A gazdasági környezet ilyen mérvű változása, drasztikusan átformálja a környezetet. Ezért egy szervezetfejlesztési és üzletmenet folytonossági tanácsadás abban is segít, hogy akár a szervezeti működést, akár a munkatársakat át tudják állítani egy új működési rendre. Távmunka idején, sok esetben csak kevesebb vagy akár semmilyen kontaktus nincs közöttünk, ezért a mindennapi kihívásoknak csak a töredéke jut el a vezetőkhöz. Emiatt is érdemes rendszeres kapcsolatban maradni mindenkinek a vállalatnál. Célszerű minden munkanapot egy rövid közös beszélgetéssel kezdeni és zárni. A napi feladatok mellett azonban fontos téma, hogy ki hogyan viseli a megváltozott körülményeket.
Gyakorlati tapasztalatunk alapján látjuk, hogy a munkahelyi kultúra – nem csak az elmúlt időszak drámai eseményei miatt – már átalakulóban van. Jelenleg akár 5 generáció is dolgozhat egy helyen, ezért egyre inkább ismernünk kell a munkavállalók igényeit. Ezeknek a birtokában olyan képzési programokat kell fejleszteni, amelyek összhangban vannak a modern munkáltatók érdeklődésével, technikai szokásaival és munkahelyi viselkedésével.
Munkavégzés otthonról
A mai vizuális megoldások lehetővé teszik a munkatársak és vezetők közti magasabb szintű információcserét, és segítik a csapatok elszigeteltségének csökkentését. Sokan vágynak arra, hogy ne kelljen naponta órákat utazni a munkahelyükre. Az otthoni munkavégzés során az alternatív környezeti feltételek befolyásolják a hatékonyságot az pedig befolyásolja a stressz-szintet. A kommunikációt befolyásolják a munkavégzési feltételek, ezért fontos, hogy tudjuk tartani a határokat a munkaidő és a szabadidő, illetve az otthon és a “munkahely” között. Sajnos azonban rendkívül kevés jó színvonalú, szisztematikus kutatás született eddig, az eddigi legalaposabb összefoglaló tanulmány pedig már 12 éves.
Ember- Adat- Stratégia kutatás 2020: “A munkavállalóknak folyamatosan, egész életükön át szükséges tanulniuk és fejlődniük, míg a vállalatoknak biztosítaniuk kell a megfelelő lehetőségeket ehhez. A munkavállalók számára az önképzés nemcsak az alkalmazhatóság fenntartása, hanem a munkahely által kínált lehetőségek maximalizálása miatt is megkerülhetetlen lesz. A vállalatok számára az átképzési és továbbképzési stratégia kialakítása, a ritka és értékes tehetségek megtartása, valamint a teljes társadalmi hatás (total societal impact) válik kritikussá a közeljövőben.”
A Working from Home riportunkkal már sokan megismerkedhettetek az elmúlt időszakban, viszont a napokban új fejezet indult az ingyenesen hozzáférhető kommunikációs segédlet életében. A TTI Success Insights eszköztárt használva elemezheti munkatársait és lehetőség nyílik kiértékelni az egyéni tesztek szervezeti működésre gyakorolt hatását. Reméljük sokatoknak tudunk ezzel is segíteni!
Ötletek távmunkához
Találjon magának olyan helyet, ahol a zavaró tényezők elől védve van munka közben. Produktív időszakokban, valamint a virtuális találkozók és hívások idejére lehetőség szerint tiltsa le az összes értesítést.
Az egyes feladatok, projektek vagy megbízások során végzett tevékenységét hivatkozási alapként dokumentálja.
Amikor virtuális értekezleten vagy hívásban vesz részt, környezetéből távolítson el minden zavaró tényezőt.
Távoli munkavégzés során könnyű elkenni a dolgokat. Ezért mindent rögzítsen előre írásban, és amikor a virtuális értekezletet vagy a hívást irányítja, emelje ki a részleteket.
A Brightdea Solutions megoldása
Tevékenységünk során szerzett tapasztalatokra és partnereink szaktudására támaszkodva, hatékony és gyakorlatorientált képzési programokat alakítottunk ki komplex személy- és szervezetfejlesztési programunkkal.
Az elemzésekből kapott információk megmutatják az erősségeket, jelzik, hol vannak hiányok, vagy mi vált ki ellenállást. Az elemzést vezetői interjúkkal kiegészítve készítjük el a személyes és szervezeti fejlesztési terveket.
Az átfogó elemzés 5 dimenzió mentén történik: • DISC: viselkedés vizsgálat • MOTIVÁTOR: a viselkedési mód okainak megértéséhez • ACUMEN: a döntéshozatalhoz szükséges készségek • Kompetenciák: a munkakörhöz szükséges soft skill vizsgálata • EQ: a magasabb szintű együttműködés alapja
Képesek vagyunk felmérni a szervezet biztonsági tudatosságát a kollégák felkészültségét direkt és indirekt módon egyaránt, így meg tudjuk valósítani a képzési stratégia főbb lépéseit.
Az ügyfelek elvárásainak és szervezeti struktúrájának megfelelően alakítjuk ki a tematikánkat, és módszereinket. Az oktatás során aktív párbeszédet folytatunk a munkatársakkal, szakterületi delegáltakkal, vezetőkkel együtt azért, hogy minden kompetenciának megfelelő oktatási anyag elkészüljön. Célunk, hogy kiemelten ismertessük a vezetői döntéstámogatás leghatékonyabb módszereit vagy eszközeit.