Változásmenedzsment

Változásmenedzsment

A vírusfertőzés által indukált piaci változások új változásmenedzsment módszertant hívnak életre. Mert a Home Office megoldásokkal együtt megérkezett a valós idejű, IoT érzékelők által működtetett – távolról vezérelt – világ. Berobbant a mindennapjainkba és az üzleti területeken is megállíthatatlanná vált. A vállalatoknak olyan online analitikus adatokat kell birtokolniuk és elemezniük melyek alapján már a tulajdonos, vagy a menedzsment akár valós időben is képes a döntéshozatalra.

A változás pszichológiája

Sikerességük alapját – felmérések alapján – a vállalatvezetők harmada abban látja, hogy világos képük van arról, hogyan teremtenek értéket az ügyfelek számára. Kulcstényező továbbá a munkavállalók számára vonzó munkahellyé válni és a munkaerőt megtartani és a versenytársaktól megkülönböztetni a kínált terméket vagy szolgáltatást. A vezetők egyre fontosabbnak tartják, hogy a versenyelőnyt biztosító célok legyenek a stratégiai prioritások.

 

A változások iránti kényszer vagy nyomás akár vállalaton belül akár külső környezetben egyre nagyobb. Egyre több alkalommal derül az ki a saját tapasztalatunk alapján, hogy nem lehet igazán innovatív az vállalat, akinek nincs átfogó analitikus képe vállalata digitális működéséről.

 

Az általunk végzett elemzések során, azt tapasztaltuk, hogy sok a szakmai bizonytalanság. Ezért forráshiány és vagy szakmai hozzá nem értés kifogások miatt, jelentős lemaradásba kerültek a szervezetek. Legtöbb esetben kiderült az is, hogy a vezetőknek olyan információra és technikákra volt szükségük, amelyek segítségével képesek lettek volna korábban – analitikusan prognózis szerűen – látni a különböző területekről érkező megbízható jelzéseket. Ezt alátámasztja legutóbbi vizsgálatunk, melynek eredményei azt mutatják, hogy ez a kérdés olyannyira megosztó, hogy a vállalatok válaszadóinak mindössze 36% -a, – kisebb szervezeteknél csak a nyolc százaléka – mondja azt, hogy a frontvonalban dolgozó alkalmazottaik – valós időben használt – analitikus adatait tudja csak használni a napi döntéshozatalukban.

 

Vizsgáltuk azt is, hogy létezik e összefüggés a vezetői változáskezelési megoldások ismertsége és az új változásmenedzsment technológiák használata között a vállalatvezetők körében. A válaszadók 91%-a mutatott hajlandóságot arra, hogy a változáskezelés területen új analitikus technikákkal erősítsék meg.

Változásmenedzsment: Az azonosított kockázat

Nemzetközi felmérések támasztják alá, hogy a változások 70–80 százaléka sikertelen, mert a vezetők attól félnek, hogy elveszítik az irányítást a változáskezelési folyamat felett.

Az új környezethez való alkalmazkodás

Munkánk során észleltük azt a tényt, hogy a vállalatoknak először a változáshoz valamiféle üzleti igényre – pl. Járványhelyzetben az e-aláírás – igény megjelenésére van szüksége. Ennek egyszerű megvalósítását egy analitikus projekt során, valamelyik fejlesztési módszertan segítségével -pl. agilis – próbálnak megvalósítani. A folyamatok szerint fázisokra bontott tervezés és bevezetés a projekt indulása után már néhány hónappal valós üzleti eredményt hoz. Sajnos sok vállalat bár fontosnak tartják a további fejlődést, akkor viszont, amikor a környezeti feltételek már nem engedik meg az eddigi modell szerinti működést, a szervezet már nem észleli, hogy alapjában véve kellene átstrukturálnia a működését, így az újból átgondolt változtatások révén másik nézőpontra helyezni azt. A fázisok megvalósítására az analitikus adatok felhasználása valódi versenyelőnyt lenne képes biztosítani vállalat számára.

 

  1. Mire figyeljünk:

     

      1. A legfontosabb technológiai és gazdasági trendek kivétel nélkül hatással vannak a munkaerőre és a szervezetekre.

      2. A technológiavezérelt környezetben az automatizáció, a demográfiai változások és
        a szabályozói környezet mind megnehezítik a tehetséges munkatársak bevonzását és megtartását.

      3. Fel kell zárkózni a távmunkához, és ez sokaknak nagy kihívást jelenthet.

      4. Az első számú döntéshozókat globálisan a kiberfenyegetések is egyre inkább aggasztják.

Honnan érkeznek az adatok az analitikához?

Brightdea - Analitikus változásmenedzsment
  1. Analitikus és üzleti intelligencia a változásban:

    • hr oldalról – mert ez terület a változással kapcsolatos stressz első észlelési helye az indokolatlan fluktuáció miatt.

    • pénzügyi oldalról – mert a normál vagy “kockázat-arányos” tevékenységektől elérő ügymenetek indokolatlan megjelenése itt találhatók kimutatások.

    • informatikai oldalról – mert a technikai színvonal hatása befolyásolja a változást.

    • üzleti oldalról – mert itt találhatók meg a hiteles nyilvántartások a kezelt projektekről és a visszajelzések a valós teljesítményről.

A Brightdea Solutions megoldása

A változásmenedzsment eredményes lehetőség nem csak a vállalati, hanem az egyéni hatékonyság növelésére, mert az észlelők elhelyezése és mérésére hatással tud lenni a munkavállalók motiváltságára. A módszertan és a szolgáltatás együttese valós időben válik képessé biztosítani azt az eljárást amiben analitikus adatok alapján kerül figyelembe a változáskezelés.

 

Kollégáink szaktudására támaszkodva, képesek vagyunk támogatni, fejleszteni megbízóinknál ezt a tevékenységet, mert általánosan egy pilot lezárása után minden vállalatvezető sikerről számol be. A módszert alkalmazó szervezetek döntéshozói az előrejelző adatelemzés tükrében tisztán látják a várható igényeket, csökkenthetik költségeiket és növekedési pályára állíthatják szervezetüket.

 

Tegyen lépéseket, hogy a folyamatos működés biztosítva legyen. Munkatársaink állnak az Ön rendelkezésére – akár #modernworkplace eszközökön keresztül is.

Vegyék fel velem a kapcsolatot


Megértettem és elfogadom az "ADATVÉDELEM" menü alatt leírtakat.

error: Köszöntök, hogy a tartalom felkeltette az érdeklődését. Érdeklődése fontos számunkra, ezért kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot.