Minőségbiztosítás
Egy nemzetközi kutatás szerint a vállalatok kiadásainak több mint 40%-ban IT költségeket, vagy új technológiákra fordított összegeket találunk.

Üzletfolytonosság és innováció

A minőségbiztosításra már tervezéskor célszerű gondolni és a teljes fejlesztési ciklusban alkalmazni.

A gazdasági környezet és a vállalat is kölcsönösen hatást gyakorolnak egymásra, ezért a változások magas szintű irányítása, a folyamatos fejlesztés a cél. Az informatikát érintő fejlesztések minőségbiztosítása a megoldást nyújtó eszközként válik kézzelfoghatóvá.

A minőségbiztosításban rejlő lehetőségek ismerete hozzásegíti a vállalatot, hogy rövidebb időegység alatt tudja növelni a profitot, mert a minőségbiztosítás segítségével versenyelőnyre tesz szert a vállalat.

Gyakorlati tapasztalatunk alapján, még egy nyilvánvalóan üzleti projekt esetében az üzleti irányító vezetése mellett is – minőségirányítás nélkül – szinte lehetetlen professzionálisan és az információbiztonsági szempontokat is figyelembe véve változtatni végül a működésen. A vezetőknek napjainkban már nem csak gondoskodni kell a szükséges forrásokról, vagy foglalkozni a következményekkel, hanem el kell érni a szervezet elkötelezettségét, a szervezett magasabb fokú biztonságot is a projekttel kapcsolatban. Minőségbiztosítás nélkül tapasztalataink alapján ez nem megvalósítható.

Egy informatikai fejlesztés esetén fontos a folyamatos átvilágítás, mert kizárólag ez szavatolja a végtermék hibamentességét.

A minőségbiztosítási felkészítés olyan proaktív tevékenység a szervezet számára melynek az előnyei a szervezet részére azonnal megtérülnek, mert a Vállalat információit, adatait tudatosan lesz képes menedzselni. Ezzel a tudással a birtokában a menedzsment és az IT között már a kommunikációjában jelentős előnyöket érhet el.

Ahhoz, hogy az informatika az üzleti folyamatokat, célokat és stratégiát folyamatosan támogassa célszerű figyelembevenni, hogy pontosan milyen lehetőségek állnak rendelkezésre akkor, amikor minőségbiztosításról beszélünk.

      1. Az informatikai rendszerek vagy részrendszerek kialakításának minőségi felügyeletekor a következő feladatok várhatók:

        • Rendszertervek szakmai felülvizsgálata
        • Fejlesztési folyamatok nyomon követése
        • Elszámolások szakmai alátámasztása szakértői tevékenységek vizsgálatával
        • Tesztelési módszerek és tervek felülvizsgálata
        • Átadás-átvételi folyamatok felügyelete
        • IT infrastruktúra kialakításával kapcsolatos véleményformálás,
        • Információbiztonsági dokumentumok, rendszerelemek véleményezése
        • Üzemeltethetőségi jegyzőkönyv készítése

      2. Szoftverfejlesztési projektek biztonsági minőségellenőrzési feladatainak végrehajtása kapcsán a következő feladatok várhatók:

        • Követelményspecifikáció
        • Koncepcióterv
        • Keretrendszer igényspecifikációja
        • Műszaki leírások (közbeszerzések esetén)
        • Igazgatásszervezési modell
        • Logikai rendszerterv
        • Fizikai rendszerterv
        • Interface specifikációk
        • IT biztonsági rendszerterv
        • IT biztonsági szabályzat
        • Üzletmenet-folytonossági terv
        • Katasztrófa helyreállítási terv
        • Rendszerdokumentációk
        • Tesztelési dokumentációk
        • Oktatási dokumentáció
        • Felhasználói- és üzemeltetői dokumentáció
        • Átállási terv- és eredménydokumentáció,
        • Migráció terv- és eredménydokumentáció
        • Éles indulási forgatókönyv
        • A szolgáltatásmenedzsment dokumentációja

      3. Beruházások minőségbiztosítása, A minőségbiztosítói tevékenység célja az informatikai beruházások, fejlesztések optimalizálása, költség-, minőség- vagy információbiztonság szempontból egyaránt.

      4. Informatikai termékek minőségbiztosítása. Az informatikai rendszerekben használni kívánt vagy már régebben használt termékek minőségbiztosításakor különböző módszertani elemeket felhasználva alakítjuk ki a legmegfelelőbb lépéssorozatot.

Előkészítési fázis:

 

  • Igények / lehetőségek felmérése

     

  • Üzleti esettanulmány készítés

     

  • Koncepcióalkotás

     

  • Büdzsé, beruházás-tervezés

     

  • Hatókör kialakítás

     

  • IT hatékonyságvizsgálat

     

  • Megrendelő oldali vezetői egyeztetések szakértői támogatása

     

Az előkészítő fázis lezárása után a következő fázisokkal célszerű számolni:

 

  • Bevezetési fázis – Amely többek között tartalmazza megrendelőnkkel közösen a fejlesztési projekt kockázatainak folyamatos kimutatását, nyomonkövetését, valamint változáskezelést és kontrollt a költségnövekedés elkerülésére a projektmenedzsment feladatok végrehajtásával.

     

  • Beszerzési fázis – Tender-előkészítéstől a szerződéskötésig van lehetőség a minőségbiztosítási partnerkapcsolat kialakítására, amelyben lehetőséget biztosítunk a végleges termék vagy szolgáltatás kiválasztáshoz szükséges gyártói demo környezet bemutatástól a referencialátogatásig kísérő úton a közös együttműködésre.

  1.  

A Brightdea Solutions megoldása

Az érték teremtő lépések megtételében az általunk nyújtott szolgáltatásokból a minőségbiztosítási lehetőségek segítségével tesszük átláthatóvá, biztonságossá Vállalata informatikai rendszerfejlesztési tevékenységeit a tervezés, kialakítás és bevezetés szakaszaiban.

 

Az ügyfelek elvárásainak megfelelően alakítjuk ki a minőségbiztosítási feladatokat, mert ezek a feladatok hatékonyan meghatározhatók a termékek, projektek, fejlesztések, projektvezetési vagy kivitelezési munkák körében. Munkánk során aktív párbeszédet folytatunk az informatikai munkatársakkal egyes szakterületi szakértőkkel, hogy minden felmerülő kérdést az Ön igényeinek megfelelően tudjunk támogatni.

Aktualitások

Miben segíthetünk?

Vegye fel velünk a kapcsolatot

Elérhetőség

Feliratkozás hírlevelünkre:

Copyright © 2020 Brightdea Solutions